Snabb bloggning men långt inlägg ?

Tänkte blogga lite snabbt innan jag ska duscha, nt bloggat på ett par dagar nu, och otroligt nog, ja, jag har saknat de xd Idag har jag vart i skolan, ridit me Joanna och Hanna :) Red en stund i våran paddock sen blev de en liten uteritt :) Riktigt kul (:
Och om igår då, hade varken lust, ork eller tid att blogga igår när jag kom hem från ridskolan vid typ halv 9. Red ju Make It igen ;D haha awesome häst asså ! han skötte sig faktist igår, ingen stegring, ingen bockning, utan han va allmänt lugn, men vi skulle gå på ett "ruter ess" och då typ hoppa han över en sockerbit (de e typ en 40 cm hög sak som man kan lägga bommar på, den kallas sockerbit för att den ser ut som en sån i större modell och vit :)) fast den låg på marken så de kändes som om att hoppa på bar mark om ni fattar vad jag menar :) Han va riktigt lugn och skötte sig grymt bra :) det enda han gjorde va att köra ner huvudet och skaka lite, några bakut sparkar och när vi skulle hoppa så sprang han utanför, dumma häst :( Nee, men Ema (en häst -.-) ställde sig vid ena sidan av hindret och han typ sprang in i henne, de gjorde han 2 gånger sen så tog jag spö och petade till honom me :) Och han hoppade jätte fint resten av lektionen :) Han gillar inte spö på bogen har jag märkt ;)
Alla hästar har olika "knappar" det gäller bara att hitta rätt knappar på rätt häst, på Nicita till exempel, kan jag sitta och bara slappna av i sadeln så saktar hon av, medans jag på Make It måste sitta djupt i sadeln och använda väldigt mycket röst! Dom i mon grupp tkr säkert att jag e helt dum i huvudet när jag sitter och snackar me en häst som inte fattar vad jag säger, elr som inte svarar. Men sanningen är den att jo, hästen förstår vad du säger, och hästen svarar genom att antingen göra som du säger elr protestera genom att göra tvärtemot vad du säger.

Red ju me Joanna förut och hon hade tydligen en kompis från fåglum (tror de va de iaf) som hade en d-ponny till salu. Och hon letade efter en c-ponny. Så jag ska få hennes nummer av ´Joanna oxå ska vi se om de blir ngt byte! :D Kan ju hoppas iaf :) Men nu får ni ingen mer info förens jga har fått kontakt med denna tjejen seriöst och vi tror att de blir byte :) Ville bara att ni skulle vara lite informerade om de så ni nt bah wtf?! när jag kommer och säger att jag ska provrida en häst xd haha (yy)

Har vart en fett dryg dag idag, haft typ 5 minuters rast mellan varje lektion och de har känts som om att varje lektion har vart typ 5 timmar lång :/ Hoppas att de blir bättre i morgon.... Vår lägenhet ska ju vara klar då me.... Just de ja... fan damit! glömde att den skulle vara klar.... har maaasoooorrr kvar att göra.... måla utsidan och typ fixa lite av de sista... de kke nt va massor, men ändå hehe xd
Hoppas att de inte blir lika drygt i morgon -.- Då kmr jag fan dööö ;o tur att jag har David som e social (a) <3 

Och just de.... David, du e som luft, utan dej kan jag inte leva <3

Ojj, vilket lång inlägg de blev ... hehe men nu kmr en bild iaf ;D



anledningen till att jag tog en bild där de stog Canada e för att dels så vill jag åka dit ,  och sen så kmr Justin därifrån, och sen så ska David dit snart... :/ Både bra och dåliga saker med andra ord.... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0