Mossbrott..

Ska GÅ till Mossbrott i morgon med hela 8:an *suck*
Orkar inte .. Blää.. Måste ju tyvärr.. Ser inte bra ut på statistiken om jag är borta.. Men ajja..
Jag vet ungefär hur min statistik på närvaron kommer se ut, när jag gick i A så va jag borta mer än 75 %. Nu har jag vart borta KNAPPT 10 %.. Vilket är en stooor skillnad. Har oxå mina aningar om betyg..

Engelska: starkt G eller VG
Svenska: IG eller svagt G
Bild: G
Slöjd: G
Musik: G
So: Svagt G elr G
No: Svagt G
Språk: G elr starkt G
Matte: G

Kassa betyg, elr hur?
Jag har sagt 'jag måste satsa mer på skolan' , mina eftermiddagar ser ut ungefär så här: Klockan 5 kommer jag hem från skolan, äter och byter om till stallkläder till halv 6. Tar in Major ger hästarna mat och borstar Major till halv 7. Rider till halv 8-8. Borstar Major, lägger in kvällshö, fyller på vatten i hagen och i stallet, sopar stallet till kvart över 8 halv 9. Går in duschar tills 9.

Asså tror ni jag orkar me att sätta mig me läxor klockan 9 på kvällen om jag ska upp halv 6 nästa morgon? Nej tack.
Hela mina helger spenderas i stallet, det finns alltid något att göra, någon häst som behöver borstas, alltid något att göra i ett stall. I värsta fall brukar jag sitta me läxorna i stallet samtidigt som jag typ fixar ngt litet. Borstar som ska göras rent, schabrak, läder som ska putsas.

Mina lärare e as förbannade på mig för att jag nt lämnar in läxor, halvsover på lektionerna och inte klarar proven, men är de så j*vla konstigt då?! Mina lärare (förutom svenska läraren som har häst) säger att hästar är en hobby, som man åker till,är i 2 timmar och åker hem. Men dom har fel. Hästar är en livsstil. Inte som fotboll, en fotboll beöver inte släppas ut och tas in, behöver inte ha mat och vatten. Behöver inte bytas tecken på, behöver inte borstas. Hästar är ingen hobby, Hästar är en livsstil. MIN livsstil., som JAG valt att leva. Shit the same om skolan blir lidande, mina HÄSTAR kommer FÖRST. ©


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0