Maybe, Maybe not ;)

Mamma fick ett samtal av en av hennes kompisar förut. Hon undrade om mamma visste någon som ville ha en arab. Och jag vill ha en arab, har velat länge ;) Dom skänker bort den för att hon inte orkar med den längre. (det är inte mammas kompis som skänker bort den utam mammas kompis kompis ;) ) Vi vet INGET om den förutom att den är 16 år. Man tackar inte nej om man blir tillfrågad om att FÅ en häst, det gör man inte ;)
Mammas kompis skulle ringa tillbaka till mamma när hon hade fått tag på sin kompis. Eftersom vi bara har 4 boxar, och vi har 4 hästar, så kommer denna hästen och Major få gå ute på natten.
Vi ska eventuellt börja bygga lite boxar och hage och sånt dit vi ska flytta. Isf kanske vi kommer smälla upp en hage lite fort och släppa Major och den andra hästen på bete där. Jag kommer få åka dit varje dag och göra det som ska göras i ett stall varje dag. Det tar 15 minuter med bil, så mamma får köra mig dit någon gång under dagen och hämta mig när jag är klar :)
Detta innebär såklart bygge av boxar, hagar, paddock, och heldagar i stallet VARJE DAG. Men som jag skrivit tidigare, Hästar är ingen hobby, dom är en livsstil. En livsstil jag valt att leva. That´s the life ;)
Det kommer mer info när jag vet mer. Den kanske kommer redan i helgen :D


Kommentarer
Postat av: Fanny K

Sv. Tack för svaret på inlägget om bloggtävling, skitsvårt det där ;)

2011-06-16 @ 16:04:41
URL: http://shinyriders.blogg.se/
Postat av: Christel

Sv; vad är ett länkbyte? ;)

2011-06-16 @ 16:12:17
URL: http://ponnylycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0