Filmrecension ;)

Tänkte skriva lite om The Last Song.
Helt sjukt bra film, bra skådespelare, bra filmat. Började (som vanligt) gråta på vissa ställen i filmen. Den är sorglig, men det finns oxå ställen då man helt enkelt måste skratta! Jag ser det mest som en typ kärleksfilm. Och faktist en film jag tror t.ex David skulle stå ut med att se ;)
Perfekt film om man ska sitta hemma och mysa me ngn man gillar, elr bara några kompisar. Sjukt bra musik e de me.
Jag är inget precis 'fan' av Miley, men jag lyssnar på vissa låtar hon gjort t.ex 'can´t be tamed' och 'party in the usa' och fler. Det är absolut inget fel på varken Miley elr hennes musik. Men jag är mer fäst vid Justin Bieber. Men lyssnar såklart på annan musik oxå :)
Tillbaka till filmen ;p

Det är en film jag skulle kunna se hur många gånger som helst i rad utan att tröttna. Och en film jag verkligen rekomenderar till dom som inte har sett den! Oavsett om du är tjej eller kille, gammal eller ung, det är en film du kommer gilla. T.ex som förälder kan man förstå sig på hur jobbigt det kan vara för ens barn att träffa sin ena förälder man inte träffat på några år, både tjejer och killar i tonåren kan förstå hur den andra känner sig i vissa situationer, föräldrar kan förstå sig på sitt barn på ett annat sätt utan att bli sura på barnet när de inte vill snacka (känn dig träffad mamma.. )

Likadant om man träffar en kille på sommaren blir det de man kallar 'sommarromans' och det är inget jag kan rekomendera. Träffa en kille förra sommarn och vi umgicks rätt mke, men när vi kom tbx till skolan så snackade vi knappt.. Så tänk på att om ngn säger 'sommarromans' så slutar det när man kommer tillbaka till skolan igen, det är inget som fortsätter och det är absolut inget jag kan rekomendera.
 
Men en sak jag kan rekomendera framför en 'sommarromans' är att satsa på ett moget och seriöst förhållande, utan otrohet, svartsjuka och avundsjuka inblandat. Och detta ska inledas med en person du verkligen tycker om. Inte någon du har så där 'småvarma' känslor för, för då kommer det aldrig att funka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0